Онлайн-Курс кураторів

Старт – 3.11.2020

Дати: 3.11 – 4.12.2020 (10 занять)

Дні і час: вівторок і п'ятниця о 19.00

Локація: ви працюєте онлайн, тому, це може бути будь-яке зручне для вас місце з якісним інтернетом.

Вартість: 4000 грн

Вікторія Бурлака, кураторка Школи сучасного мистецтва: «Ми довго готувалися до цього кроку – запуску нового курсу кураторства. А все тому, що, як одного разу було відмічено, потенційна аудиторія здавалося б креативних людей часто продовжує не бачити різниці між кураторством і арт-дилерством. Це стало моєю травмою. Ти розповідаєш студентам про новаторські кураторські стратегії і отримуєш відгук: "Навіщо нам ця зайва інформація? Просто навчіть, як робити виставки, щоб потім продавати картини... "

Зараз, сподіваюся, вийде зламати цей безглуздий шаблон – морально я до цього готова. Куратор не продає картини, він авантюрист і «духовний гастарбайтер», як геніально висловився творець професії – Харальд Зееман. І цей «гастарбайтер» – взагалі-то ключова фігура на арт-сцені. Такий же повноправний творець, як і художник. Тільки матеріал художника – це певні медіа. А матеріал куратора – самі художники. Саме він першим вловлює, куди в нашій сфері «дме вітер», артикулює нові смисли і тенденції, знаходить нові імена. У його силах – багато що змінити. Недарма того ж Зеемана так часто критикували за зловживання владою – куратор дійсно «розставляє фігури» на шаховій дошці арт-сцени. Диктує, що модно, що не модно, актуально, неактуально. Адже якщо він не лідер думок у своєму середовищі, він не куратор взагалі. Куратор не просто робить виставки, він створює майбутнє – нові Тексти і Контексти. І робить це майбутнє цікавим... »

Програма курсу:

1. Фігура куратора в контексті арт-сцени. Його ролі, функції та їх межі. Конструювання напрямків розвитку художньої ситуації – куратор як трендсетер. Реконструкція меседжів художника або створення власних послань? Актуалізація фігури куратора в глобальному мистецькому процесі. Вікторія Бурлака.

2. Творча складова професії. Куратор і художник – розмежування сфер відповідальності і механізми взаємодії. Робота зі «своїм» кругом художників. Художник як куратор. Куратор як художник. «Кураторський диктат» і «відсутній» куратор. Вікторія Бурлака.

3. Історія кураторства. 1960-1990-ті. Вікторія Бурлака.

4. Історія кураторства – з 2000-х і до сьогодні. Олександр Соловйов.

5. Що таке арт-система і як вона функціонує? «Піраміда» арт-інституцій. Міжнародна бієнале як найбільш масштабна арт-інституція. Можливі кураторські стратегії. Куратор і його політична відповідальність. Куратор і естетичний аспект мега-експозицій. Олександр Соловйов.

6. Музейний куратор і його функції. Оксана Баршинова.

7. Галерейний куратор і його функції. Людмила Березницька.

8. Куратор інституцій формату «кунстхале» – виставкові проєкти без постійної експозиції. Незалежний куратор грантових виставкових проєктів. Український і міжнародний контекст. Олександр Соловйов.

9. Виставка як успішний проєкт і її складові – концепція та її художня реалізація, public relations і створення медіа-резонансу. Вчимося фільтрувати ідеї та писати кураторські концепції. Структура середовища мас-медіа – як організувати медіа-підтримку проєкту. Формуємо особистий профайл куратора. З'ясування сфери інтелектуальних інтересів і естетичних / політичних пріоритетів. Кураторський меседж, які «болі» потенційної аудиторії він зачіпає. Знаходження мови спілкування з потенційною аудиторією. Вікторія Бурлака.

10. Українська арт-сцена – інституції, їх політика і куратори. Найбільш масштабні арт-проєкти – від початку 1990-х і до наших днів. Олександр Соловйов.

Відгуки: